Oferujemy wizyty domowe z dojazdem do pacjenta w obrębie 20 km od Kluczborka. Dojeżdżamy do miejscowości takich jak Wołczyn, Byczyna, Olesno, Gorzów Śląski, Praszka i innych, mniejszych. Dzięki temu możemy zagwarantować naszym podopiecznym maksimum komfortu i wygody przy korzystaniu z naszych usług fizjoterapeutycznych.

Opłata za dojazd wynosi:

• 20 zł do 10 km dojazdu;
  • 30 zł powyżej 10 km.

Rehabilitacja w domu pacjenta – jakie zabiegi?

Udzielanie świadczeń rehabilitacyjnych w domu nie różni się od tych świadczonych w naszej placówce. Masaże, ćwiczenia i różnego rodzaju zabiegi wykonujemy z tą samą skutecznością i z wykorzystaniem tych samych metod. Dojeżdżamy do pacjentów z profesjonalnym sprzętem, w tym z łóżkiem rehabilitacyjnym oraz do masażu, zabieramy ze sobą również inne przyrządy rehabilitacyjne, takie jak piłki, taśmy czy elektrostymulatory do ćwiczeń.

Fizjoterapia domowa skierowana jest do osób:

• po urazach, kontuzjach, różnego rodzaju zabiegach i operacjach;
  • cierpiących na choroby zwyrodnieniowe;
  • po udarach, zawałach;
  • zmagających się z napięciowymi bólami głowy;
  • cierpiących na bóle kręgosłupa;
  • i wielu, wielu innych.

Prowadzimy także rehabilitację domową w chorobach przewlekłych, w chorobie parkinsona, chorobach narządu ruchu, a także rehabilitację układu nerwowego.

Ze względu na trudność w transporcie zakres rehabilitacji leczniczej w domu nie obejmuje krioterapii. Zabieg możemy wykonać jedynie na miejscu w gabinecie.

Masaże

Program rehabilitacji domowej w Konfizjo obejmuje masaże lecznicze i relaksacyjne z wykorzystaniem przenośnego łóżka do masażu. Wykonujemy także drenaż limfatyczny, masaż bańką i terapię tkanek miękkich.

masaż wykonywany przez fizjoterapeutę w domu pacjenta

Fizykoterapia

zabieg fizykoterapii w warunkach domowych

Zabiegi z wykorzystaniem prądu stałego i o małej częstotliwości w celu odnowy tkanek i przyspieszania ich regeneracji. Rehabilitacja ogólna w domu obejmuje również zabiegi związane z ultradźwiękami, laserem oraz polem magnetycznym.

Kinezyterapia

Jest to forma fizjoterapii domowej polegająca na leczeniu ruchem. Obejmuje rehabilitację metodą PNF, McKenzie, a także terapię manualną oraz neuromobilizacje. Jej celem jest przywrócenie częściowej lub pełnej sprawności u pacjenta.

fizjoterapia domowa terapia manualna

Jak wygląda rehabilitacja domowa?

Przebieg rehabilitacji w domu pacjenta nie różni się zbytnio od klasycznej wizyty w gabinecie. Skupia się na rozpoznaniu schorzenia oraz doborze odpowiednich technik leczenia.

1. Szczegółowy wywiad z pacjentem

Proces rehabilitacji domowej rozpoczynamy od wizyty diagnostycznej, która pozwala nam określić stan zdrowia pacjenta. Przeprowadzane jest badanie narządów ruchu, ocena samodzielności.

2. Analiza wyników badań

Na podstawie wcześniej wykonanych badań i historii choroby możemy określić, jakie ćwiczenia i zabiegi będą dla Ciebie najbardziej odpowiednie. To szczególnie ważne dla Twojego zdrowia, niektóre schorzenia mogą bowiem uniemożliwić ich przeprowadzenie.

3. Ustalenie programu terapeutycznego

Ustalamy rodzaj, długość i częstotliwość wykonywanych zabiegów, a także ich koszt. Wykonując ćwiczenia i obserwując postępy pacjentów modyfikujemy lub rozszerzamy zakres rehabilitacji leczniczej w domu celem osiągnięcia wcześniej ustalonych rezultatów zdrowotnych.

Ile trwa rehabilitacja ogólna w domu?

Wszystko zależy od stanu zdrowotnego pacjenta, ilości oraz typów przeprowadzanych zabiegów. Jednak średni czas trwania rehabilitacji domowej wynosi około 40 minut.

fizjoterapeuta z domową wizytą u pacjenta)

Rehabilitacja w domu pacjenta – dla kogo?

Prywatna rehabilitacja domowa skierowana jest do wszystkich osób, które z różnych powodów nie są w stanie dojechać do naszego gabinetu. W tym w szczególności do osób:

• mających problem z poruszaniem się;
  • z dolegliwościami bólowymi, których dojazd powodowałby u nich dyskomfort;
  • bardzo zajętych lub tych, którzy nie mają możliwości opuszczenia domu.

Skierowanie na rehabilitację domową – czy jest potrzebne?

Skierowanie na rehabilitację w warunkach domowych nie jest potrzebne. Świadczymy usługi prywatnie, dzięki czemu na wizytę możesz umówić się w dogodnym wybranym dla Ciebie terminie. Terminy rehabilitacji domowej zawsze dostosowujemy do potrzeb oraz stanu zdrowia pacjenta.

Jak przygotować się do wizyty domowej?

Aby proces rehabilitacji domowej przebiegł pomyślnie, warto się do niego odpowiednio przygotować.

W tym celu:

• przygotuj wyniki badań (m.in. USG czy RTG ) oraz inne dokumenty związane z chorobą;
  • zarezerwuj miejsce w domu na przeprowadzenie zabiegu, w szczególności miejsce na postawienie łóżka rehabilitacyjnego lub do masażu;
  • zapewnij dostęp do gniazdka elektrycznego;
  • ubierz się wygodnie, abyś mógł bez skrępowania pokazać fizjoterapeucie problematyczne obszary swojego ciała.

Dobrze gdybyś dysponował oddzielnym pokojem na czas trwania rehabilitacji domowej. Dzięki temu zapewnisz sobie spokój i skupienie, które jest niezwykle ważne w trakcie przebiegu terapii.

Fizjoterapia domowa Kluczbork – korzyści dla pacjenta

Odpowiednia rehabilitacja domowa przynosi pacjentom same korzyści. Oszczędza czas związany z dojazdem do gabinetu, gwarantuje również pełne bezpieczeństwo przeprowadzania zabiegów – co jest szczególnie ważne w przypadku dzieci, które lepiej czują się w domu niż w gabinecie. Dodatkowo ćwiczenia wykonywane w domu bardziej motywują pacjentów, przyspieszając czas rehabilitacji. Wizyty domowe oszczędzają również ból związany z przemieszczaniem się i dotarciem do placówki.

masaż leczniczy wibracyjny wizyta domowa fizjoterapeuty u pacjenta

Indywidualna praca z pacjentem w warunkach domowych przekłada się na lepsze wyniki i szybszy powrót do zdrowia oraz sprawności.

Skontaktuj się z nami!

Chciałbyś umówić się na wizytę domową z naszym fizjoterapeutą? Skontaktuj się z nami telefonicznie lub przez rejestrację online, aby ustalić szczegóły wizyty i jej termin. Oferujemy kompleksową rehabilitację z myślą o potrzebach współczesnych pacjentów.

A jeśli wolisz do nas dojechać, zapraszamy na wizytę w naszym gabinecie rehabilitacji i masażu w Kluczborku.